دزدان پر رو، مردمان مقصر !

زبان دراز

نمي‌دونم باباجون چرا عصباني بود، فرياد زد كه بابا پنجره اين آشپزخانه را ببنديد؟ اگر دزد اومد خونه‌مان كسي به فريادتون نمي‌رسه مقصرمون مي‌كنند يه چيزي بدهكار مي‌شيم.


مخصوصاً غذاهاي سرخ كردني و كباب ذغالي و قرمه سبزي كه درست مي‌كنيد پنجره را ببنديد. والده كه معمولاً از «تبصره 5 دستورالعمل شوهرداري خانم‌ها ذيل ماده نهم كه 106 راه حل در برخورد با شوهران عصباني و بهانه گير ارائه مي‌ده و از بيان جمله‌ها و كلمه‌ها استفاده مي‌كند مظلوم نمايي كرد و خودش را زد به بي‌خبري سكوت كرده بود با چهره‌اي مظلوم و صداي آرام گفت: زبان دراز خسته‌اي؟


ببخشيد اين ورپريده قبض آب و برق آورد نشانت داد بيشتر تو را عصباني كرد برو بشين چاي برات بياورم خستگي در كن و دستت را هم بذار رو قلبت و 5 تا صلوات بفرست! يك ليوان آب يك ضرب قورت بده. آروم مي‌شوي. دوباره صدايش نرم و مليح كرد و گفت: چشم پنجره را مي‌بندم و اصلاً ‌غذا درست نمي‌كنم!! خوب شد! برو، بهانه نگير.


مامان بعد از يك ساعت (آتش بس) چاي سوم را آورد و نشست زانو به زانويش و با لطف و محبت البته از نوع يزديش گفت: چرا عصباني مي‌شي همون سر كار كه حرص مي‌خوري بس نيست؟


پدر هم كه آروم شده بود گفت: روزنامه را بخوان بعضي از مسئولان مي‌گويند اراذل و اوباش يا دزدان كه به خانه و محلي حمله مي‌كنند و.... تقصير صاحب خانه است وقتي بوي غذا بره تو كوچه، ‌دزدها هم تحريك مي‌شن شب كه آمدند خونه مان دزدي، زنگ بزني شايد بگن تقصير خودتونه دزد اومده دنبال غذا چشمتون كور بوي غذاتون بيرون نره....


راستي باباهم پر بيراه نميگه !! ميگه ؟




  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا